Het 5-stappenplan
Laagdrempelig, het geven van veel verantwoordelijkheid aan de mensen op de werkvloer en een positieve benadering zijn de sleutel tot het succes van de trainingen.
Stap 1
INZICHT in jezelf en je teamleden
We gaan op avontuur!
We gebruiken de systematiek van Insights Discovery als onze gids. Welke talenten heb jij en waarin excelleren je teamgenoten?
Stap 2
OVERZICHT en structuur: kaders stellen
Om helderheid te bieden, is het essentieel om duidelijke kaders te stellen. Waar ligt de verantwoordelijkheid van het team op dit moment? En welke zaken vallen buiten de verantwoordelijkheden van het team en liggen elders in de organisatie?
Stap 3
OVERZICHT en structuur: rollen bepalen
De volgende stap om overzicht en duidelijkheid te bevorderen, is om de taken zichtbaar te maken, deze te groeperen en er een rol aan te verbinden. Dit doen we samen. Kortom, wie doet wat wanneer.
Stap 4
OVERZICHT en structuur: team overleg
Een volgende stap richting de praktijk is het houden van teamoverleggen. In deze overleggen hebben we oog voor de (zachte) menskant en de (harde) proceskant. Hoe doe je dat nu efficiënt?
Stap 5
VERBETEREN en borgen: werkwijze vastleggen
Wat we afspreken leggen we vast in proceschema's, zodat duidelijk is wie wat wanneer uitvoert. De principes van Lean, Agile en Scrum kunnen ons hierbij ondersteunen, zonder dat deze een doel op zich worden.