Het 5-stappenplan

Laagdrempelig, veel verantwoording op de werkvloer en een positieve benadering zijn de sleutel tot het succes.

Stap 1

INZICHT in jezelf en je teamleden

We gaan op avontuur!

We gebruiken de systematiek van Insights Discovery als onze gids. Welke talenten heb jij en waar liggen de talenten van je teamgenoten?

Stap 2

OVERZICHT en structuur: kaders stellen

Om helderheid te bieden, is het essentieel om duidelijke kaders te stellen. Waar ligt de verantwoordelijkheid van het team? En welke verantwoordelijkheden liggen elders in de organisatie? 

Stap 3

OVERZICHT en structuur: rollen bepalen

De volgende stap is om de taken zichtbaar te maken, deze te groeperen en er een rol aan te koppelen. Dit doen we samen. Kortom, wie doet wat.

Stap 4

OVERZICHT en structuur: team overleg

Een volgende praktische stap is het houden van teamoverleggen. In deze overleggen hebben we oog voor de (zachte) menskant en de (harde) proceskant. Hoe doe je dat nu efficiënt?

Stap 5

VERBETEREN en borgen: werkwijze vastleggen

Wat we afspreken leggen we vast in processchema's, zodat duidelijk is wie wat wanneer uitvoert. De principes van Lean, Agile en Scrum kunnen ons hierbij helpen, zonder dat deze een doel op zich worden.